Blog Artikelen

Gratis kinderopvang bij kinderopvang De Watergeuzen

Kinderopvang de Watergeuzen: Sport je fit, terwijl je kind gratis bij ons zit.

Ben je pappa of mamma en vind je het lastig om dit met sport te combineren? Maak dan nu gebruik van de samenwerking tussen kinderdagverblijf de Watergeuzen en SPORTJA. Van maandag t/m vrijdag tussen 09.00-11.30 is je kind/zijn je kinderen welkom bij de Watergeuzen op Willem Barentszstraat 47 in Leiden. De Watergeuzen vangt je kind/kinderen GRATIS op terwijl jij zorgeloos aan het sporten bent. SPORTJA biedt zowel abonnementen als rittenkaarten aan.

Plus het zit gewoon bij ons om de hoek. Kom langs voor een gratis proeftraining!

Ontmoet stagiair Senne (14)

Wie ben ik?
Hallo, ik ben Senne van Oostenrijk, 14 jaar oud en ik volg de opleiding sport, dienst en veiligheid op het Da Vinci College Lammenschans. Ik hou van sport en voetbal is mijn passie. Ik voetbal bij RCL in de selectie en Feyenoord is mijn favoriete club.

Stage lopen bij SPORTJA
Vanaf vandaag loop ik stage bij SPORTJA en jullie zullen mij de komende twee weken zien. In deze 2 weken probeer ik zoveel mogelijk te leren hoe het er aan toe gaat binnen een sportschool. Wat ik onder andere ga leren is hoe mensen functioneel, met losse gewichten en eigen lichaamsgewicht, kunnen trainen en hoe ik mensen kan begeleiden tijdens hun training.

Mijn eindopdracht
Ik ben van plan om iets heel leuks te gaan organiseren. Mijn plan is om een groepstraining te gaan doen met leuke muziek, disco lampen en afwisselende oefeningen die voor iedereen toegankelijk zijn. Jullie zijn welkom op donderdag 17 april van 19:00 tot 20:00. Binnenkort krijgen jullie de officiële uitnodiging via een Facebook-evenement. Iedereen is welkom en ik wil er echt een feestje van maken!

Hip thrust - ultieme bilspier training

SPORTJA introduceert de hip thruster - als één van de weinige sportscholen in Nederland hebben wij hem!

Deze beweging traint de heup extensoren (en specifieker de bilspieren) aanzienlijk meer dan de squat en deadlift doen. Het trainen van bilspieren kan horen bij doelstellingen van vrouwen, sporters als schaatsers, voetballers, hockeyers, basketballers, rugbyers, maar ook mensen die revalideren en/of hun houding moeten corrigeren.

In dit filmpje doen we drie varianten van de hip thrust voor. Aandachtspunten zijn het neutraal/recht houden van de wervelkolom en de schenen verticaal laten eindigen wanneer de heupen op het hoogste punt zijn.

Kom sporten bij SPORTJA en probeer de hip thruster uit! Vraag één van de instructeurs om uitleg indien nodig. Voor vragen stuur een privé bericht via FB of een mailtje naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Swing swing swing! 

Kettlebells geven je de mogelijkheid om divers en veelzijdig te trainen en kunnen voor nagenoeg elke trainingsvorm of -doelstelling worden ingezet.

De kettlebell swing is een oefening waarbij je explosiviteit en uithoudingsvermogen traint. De swing-beweging is een heup dominante oefening, waarbij explosief het bovenlichaam omhoog komt en de heup naar voren wordt geduwd. Wanneer het bovenlichaam rechtop is en de armen parallel met de grond zijn, wordt de kettlebell krachtig tegengehouden wat zorgt voor het activeren van je core, je rugspieren en je arm spieren.

Trainen met kettlebells draagt bij aan een goede houding, maximale resultaten, versterkt je core en voorkomt blessures!

What does it take?

Echte Sportja sporters:

  • Halen voldoening uit trainen met losse gewichten, niet uit fitness apparaten
  • Focussen liever op juiste uitvoering van een oefening dan op een TV scherm
  • Laten hun ego thuis
  • Bereiken hun doel