Kracht- en conditietraining

Kracht- en conditietraining met losse gewichten

SPORTJA is gespecialiseerd in kracht- en conditietraining met losse gewichten. Het unieke trainingsconcept van SPORTJA staat jou als sporter toe om divers te trainen. Je kunt algemene kracht- en conditietraining doen maar je kunt ook specifieke sporten doen zoals powerliften, olympisch gewichtheffen, calisthenics, bodybuilding, sportondersteunende training, topsport begeleiding en bootcamp. Wil je begeleiding bij voeding, kies dan voor een persoonlijk voedingsplan.

Krachttraining

Het voordeel van losse gewichten, zoals dumbells, barbells, kettlebells, elastieken en bodyweight oefeningen, ten opzichte van machines is het extra trainingseffect door de complexere aansturing en stabilisatie. Doordat je niet in of op een machine zit en beweegt maar zelf de beweging controleert moet het lichaam meer werk verrichten waardoor het trainingseffect groter wordt. Bekende oefeningen als squatten, bankdrukken, push ups, lunges en deadlifts zijn voorbeelden van krachttraining met losse gewichten.

Conditietraining

De conditietrainingen bij SPORTJA worden ook met losse gewichten gedaan volgens het interval principe. Interval houdt in dat je trainingstijd afwisselt met korte rustpauzes. Het voordeel van korte rustpauzes is dat je lichaam wat kan herstellen tussendoor waardoor de gemiddelde trainingsintensiteit hoger ligt dan bij reguliere conditietraining. De conditietraining kan afwisselend gehouden worden door de oefeningen te variëren.Voorbeelden van interval conditietrainingen zijn jumpsquats, touwtje springen, boksen, mountain climbers, sprinten en battle ropes.

Meer informatie over SPORTJA is op onder andere de Waarom SPORTJA-pagina en de faciliteiten-pagina te vinden.

Heb je vragen, laat het ons gerust weten! Mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.  of bel 071-8887588, we helpen je graag.

Algemene kracht en conditietraining Kim

What does it take?

Echte Sportja sporters:

  • Halen voldoening uit trainen met losse gewichten, niet uit fitness apparaten
  • Focussen liever op juiste uitvoering van een oefening dan op een TV scherm
  • Laten hun ego thuis
  • Bereiken hun doel