3 dingen die je een betere sporter maken

P1040306.jpg

Train jij ook om jezelf te verbeteren en sterker te worden? Veel sporters die aan krachttraining doen gebruiken het ijzer om zichzelf te verbeteren en vooral om sterker te worden en af te vallen. Dit zijn vooral doelen die sporters zelf belangrijk vinden. Maar wat vindt een trainer nou belangrijk voor jou als sporter? Lees verder en kom achter 3 dingen die jou een betere sporter maken!

Full range of motion strength

Om sterk(er) te worden is het belangrijk dat je lichaam in goede conditie is en belastbaar is. Onderdeel van een goede belastbaarheid is de actieve range of motion van een gewricht ofwel mobiliteit. Bij SPORTJA hameren wij erop dat sporters hun mobiliteit verbeteren omdat je je dan geen stijve Harry/Henriette meer voelt maar ook omdat een goede mobiliteit de kans op blessures verminderd en de basis voor een super(wo)man-like lichaam legt. Wanneer je mobiliteit verbeterd is kan je bij bepaalde oefening gewicht gaan gebruiken.

Gripkracht SJA fotoboek v1 13

Je bent zo sterk als je grip toelaat. Niemand deadlift 250 kilo zonder dat hij/zij het vast kan houden. Niemand trekt een tegenstander op het rugbyveld omver zonder het shirt van de speler te pakken en hem of haar naar de grond te sleuren. Als je het niet stevig vast kunt pakken, dan kun je ook geen kracht leveren. Je lichaam begrijpt dit concept al en jij nu dus ook! ;) In deze video (<- deze dus) leggen we een aantal opties voor griptraining uit.

Maximale kracht

“If you think lifting weights is dangerous, try being weak. Being weak is dangerous” aldus de
befaamde Bret Contreras aka The Glute Guy. Veruit 1 van de belangrijkste eigenschappen die een sporter kan hebben is maximale kracht. Jup, ook voor afvallen! Hoe sterker je bent, hoe makkelijker alles in je leven wordt. Geloof je me niet? Waarschijnlijk ben je dan slap en focus je je teveel hierop. In dat geval kun je je hier aanmelden voor een gratis proefweek.

Conclusie

Daar heb je het: de 3 dingen die je een betere sporter maken, aldus de trainers van SPORTJA. Focus op deze 3 aspecten in jouw trainingen en je zal vooruitgang zien in de gym en in je leven. Get mobile, lift heavy and hold onto it (pun intended)!

Start nu je Gratis Proefweek!

De meeste lezers van dit blog vragen een gratis proefweek aan.

Wil jij ook gebruikmaken van een gratis proefweek? Meld je dan vandaag nog aan!

START MIJN GRATIS PROEFWEEK

What does it take?

Echte Sportja sporters:

  • Halen voldoening uit trainen met losse gewichten, niet uit fitness apparaten
  • Focussen liever op juiste uitvoering van een oefening dan op een TV scherm
  • Laten hun ego thuis
  • Bereiken hun doel